måndag 30 juni 2014

Möt Flycktas Diosa


Ja, nu är hon äntligen här vår lilla Diosa, ähum, Flycktas Diosa, heter hon ju och hon föddes 2014-06-01 
e: Marinero MG PRE och u: Folgaardens Freja HB.  
Vacker som en dag är hon oxå, vår nykomling. Ljusbrun med fem små runda ljusa fläckar på kroppen och några vita hår i pannan.
Hon föddes halv ett på natten till den första juni. Detta mötte mig när jag kom ut i hagen.

Diosa ca 15min gammal
Tänk att under elva månader kan en sån liten söt sak skapas och formas till en särdeles liten söt individ.

Kombinationen Gulbrun + Isabell = brun kanske ljus gulbrun med tanke på hennes ljusa partier.   




Här är Diosa 4v gammal.


                                    Tur jag har en go kamrat som är duktig med kameran.
                                    Hon har tagit massor av fina sommarbilder på min skatt. 







                                                  Hon rör sig flott som den kunglighet hon är.



                                                   Pappa                       Mamma

  
                                                 Marinero MG           Folgaardens Freja





                                                                  
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar